Σε μια μέση λύση όσον αφορά τη χρήση της οδού Διονυσίου Φιλοσόφου, του παραλίμνιου δρόμου κάτω από τα τείχη του Κάστρου, προσανατολίζεται η δημοτική αρχή, αξιολογώντας τα δεδομένα που προέκυψαν από την πεζοδρόμησή της κατά τις ώρες λειτουργίας της ψηφιακής έκθεσης Plasmata II το προηγούμενο διάστημα, αλλά και τις κυκλοφοριακές ανάγκες της πόλης.
Αν και υπήρχαν σκέψεις για πεζοδρόμηση τις απογευματινές ώρες σε καθημερινή βάση, το σενάριο αυτό δεν προκρίνεται σε πρώτη φάση, καθώς κρίθηκε ότι απαιτεί ευρύτερες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και απομάκρυνση οχημάτων, κάτι που ούτε ο Δήμος έχει το προσωπικό να υποστηρίξει, ούτε η Αστυνομική Διεύθυνση μπορεί να αναλάβει. Η λύση που φαίνεται πως θα επιλεγεί, είναι να μένει ο παραλίμνιος δρόμος κλειστός για οχήματα από το μεσημέρι του Σαββάτου έως και το βράδυ της Κυριακής κατά την περίοδο του καλοκαιριού, με αξιοποίηση από πεζούς και ποδηλάτες.
Ερωτηθείς σχετικά, ο αντιδήμαρχος Έργων και πρόεδρος της Επιτροπής Κυκλοφοριακών Θεμάτων Γιώργος Αρλέτος ανέφερε ότι οι αποφάσεις θα ληφθούν από τα αρμόδια όργανα του Δήμου, ωστόσο αναγνώρισε πως η εμπειρία έδειξε πως είναι ζητούμενο για τον κόσμο να δοθεί περισσότερος χώρος σε πεζούς και ποδήλατα στο παραλίμνιο μέτωπο, ειδικά σε περιόδους με υψηλές θερμοκρασίες. «Θα πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι θα πρέπει να δώσουμε περισσότερο χώρο στους πεζούς, στους ποδηλάτες και οποιονδήποτε άλλον θέλει σε αυτό το περιβάλλον να μπορεί να κινείται ελεύθερα, χωρίς να έχουμε από μία πλευρά τα λεωφορεία και την άλλη πλευρά τα ΙΧ. Νομίζω ότι όλοι το αγκάλιασαν αυτό το εγχείρημα και θέλω να πιστεύω τις επόμενες ημέρες, μαζί με τον δήμαρχο, θα δώσουμε λύση», ανέφερε, μεταξύ άλλων.
Προς τα τέλη του έτους θα τύχουν εφαρμογής οι ρυθμίσεις προτεραιότητας και κίνησης στους κυκλικούς κόμβους, που υποδεικνύει η μελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Ιωαννιτών και υιοθέτησε η Επιτροπή Κυκλοφοριακών Θεμάτων στην τελευταία της συνεδρίαση.
Κι αυτό γιατί απαιτούνται μια σειρά από άλλες αποφάσεις και εγκρίσεις. Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται το θέμα να συζητηθεί και να ληφθεί απόφαση στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και αμέσως μετά θα πάει στο δημοτικό συμβούλιο, που θα λάβει και την οριστική απόφαση. Εν συνεχεία, σειρά έχει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση για τον έλεγχο νομιμότητας της απόφασης και επίσης υπάρχει και η έγκριση τοποθέτησης με ις μελέτες που απαιτούνται.
«Συνήθως ο χρόνος υλοποίησης δεν ξεπερνά τους πέντε με έξι μήνες. Ανάλογα τα θέματα πάντα, γιατί άλλοτε απαιτούνται κυκλοφοριακές μελέτες, άλλοτε δεν απαιτούνται κυκλοφοριακές μελέτες. Στο συγκεκριμένο σημείο υπάρχουν κυκλοφοριακές μελέτες, οπότε θέλω να πιστεύω ότι γρήγορα θα έχουμε την απόφαση για να εφαρμοστούν οι σημάνσεις», τόνισε ο κ. Αρλέτος, καλώντας τους οδηγούς να ακολουθούν πάντα τις σημάνσεις.